Oudercontact

Als je een kindje krijgt dat zorg intensief blijkt te zijn, dan komt er als ouders veel op je af. Je beland in allerlei afspraken en bezoeken rondom de (medische) ontwikkeling van je kind. Het kan een intensieve tijd zijn. Een ervaring waarin je je als ouders best onbegrepen zou kunnen voelen. Het ene verhaal is het andere verhaal niet en toch zullen er raakvlakken zijn tussen ouders onderling. Dan kan het fijn zijn om daar over met elkaar te praten, ervaringen en gedachtes uit te wisselen etc. Je hoeft het wiel niet altijd zelf uit te vinden.

Er is veel informatie op internet te vinden en er zijn ook forums te vinden op het internet, maar in het dagelijks leven kan het ook zo fijn zijn om met andere ouders in contact te zijn die in een soortgelijke situatie zitten. Speciaal voor deze ouders is er “oudercontact” georganiseerd door stichting ABRI. . Vanaf januari starten we met oudercontact voor ouders van het jonge kind (0 tot 12 jaar) Iedere derde woensdag van de maand van 10 uur tot 11.30 uur staat er koffie en wat lekkers klaar op onze locatie aan de Wagenmakersbaan 51 in Almere centrum. Aanmelden is fijn, maar kom je voor het eerst, loop dan gerust binnen.

Ieder kwartaal is er een koffieavond voor ouders van jongeren en jongvolwassenen met een beperking aan de Wagenmakersbaan 51 in Almere Centrum. Al vanaf de oprichting van Stichting ABRI zijn er oudercontactgroepen actief en heeft haar meerwaarde al bewezen. “Het is een warm bad waarin ik als jonge moeder terecht kwam, zo fijn om mijn ervaringen te delen met ouders die echt begrijpen hoe is om een zorgintensief kindje te hebben”

Voor wie
Ouders van kinderen met een beperking
Wanneer